Friday, April 4, 2014

OSTEMATRIX SHAKLEE

♥ KELEBIHAN OSTEMATRIX SHAKLEE ♥
-------------------------------------------------
1) Membantu menguatkan tulang dan gigi
2) Membantu memperbaiki kekejangan dan kebas
3) Membantu meringankan stress
4) Membantu memperbaiki hyperaktif perut dan gastrik
5) Membantu masalah sukar tidur
6) Membantu melawaskan penghadaman
7) Membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang
8) Sangat penting utk mengelakkan osteoporosis

Golongan yang paling sesuai untuk mengambil kalsium (ostematrix) adalah:

* Ibu menyusu dan ibu hamil
* Mereka yang selalu kepenatan dengan kerja
* Warga emas
* Wanita yang mengalami masalah PMS - sakit semasa datang bulan
* Mereka yang mengalami kekejangan otot

Boleh oleh makan untuk diri sendiri atau hadiahkan pada yang tersayang..TIADA yang lebih bernilai dari kesihatan yang TERSAYANG..
Apa itu 'simpul biawak' atau 'tarik mengkarung':

"Muscle cramp yg kerap berlaku di betis atau anggota badan yg lain apabila kita terlampau aktif pada satu ketika, ia terjadi kerana kekurangan air dlm badan atau berada di kawasan yg terlalu sejuk.

Ini petanda kita mempunyai  toksik dan angin yg terkumpul di dalam badan. Simpul biawak atau juga dikenali 'tarik mengkarung' juga berlaku kerana kurangnya kalsium dalam darah. Bagaimana pun ada yg kata kurang gula..

Biasanya berlaku pada wanita pregnant. sebab tu lah kene pakai stokin lps bersalin kerana mudah kene pada waktu pantang. bagi lelaki pula biasa diserang simpul biawak sbb aktif sukan cth: main bola..

Ostematrix memang terkenal sebagai kalsium kerana setiap caplets Ostematrix Shaklee mengandungi 250mg kalsium. Kita digalakkan mengambil 1000mg kalsium sehari tapi tak perlulah makan 4 caplets sekaligus ye.. Kalsium dapat diserap dengan baik bila diambil dalam dos yang rendah. Jadi, ambil 2 caplets sekali makan, 2 kali sehari. Alternatif yang baik untuk u’olls yang tak suka minum susu!
Mengapa OSTEMATRIKS SHAKLEE??
Apa beza dengan pil kalsium yang lain?

●4 biji serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh, dalam bentuk TABLET yang mudah ditelan

● Mengandungi gabungan Kalsium Karbonat, Kalsium Sitrat & Kalsium Sitrat malet disamping magnesium dan Vitamin D yang tidak menyebabkan sembelit dan selamat risiko batu karang.

● Kombinasi kalsium dengan Magnesium dan Vitamin D penting kerana merangsang kesan PENYERAPAN KALSIUM LEBIH TInGGI oleh tubuh.

● sangat sesuai yang mempunyai alahan dgn produk tenusu/ Cow Milk Allergy, atau dgn kata lain HANYA PERLU 4 tablet OSTEMATRIKS Shaklee sehari bagi menggantikan beberapa gelas susu.

No comments:

Post a Comment