Friday, March 28, 2014

KHASIAT ESP

Nak tahu keistimewaan dan fakta tentang ESP?
Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian
Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones
Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafien.
SIAPA YG PERLUKAN ESP?
Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu.terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonus for weight management)
Lelaki : Protect from any disease (heart,cancer,etc)
Ibu mengandung : For a healthier pregnancy- well grown fetus ; membantu mengurangkan ketakselesaan ketika hamil
Ibu yang menyusu: Membantu menggalakan dan mengekalkan pengeluaran susu . Dan yg bestnya, pengambilan ESP konsisten sepanjang penyusuan susu ibu,dapat membantu pekembangan fizikal bayi secara sihat
Wanita: Keanjalan kulit.. Awet muda gitu..… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).
ESP untuk cantik??
Adakah anda mengalami simptom2 berikut :
1. Kulit wajah yang kusam?
2. Wajah penuh dengan tompokan bekas jerawat yang hitam?
3. Bekas gigitan nyamuk yang akhirnya menjadi kudis dan meninggalkan kesan ?
4. Rambut sering gugur?
5. Lemah dan tidak bertenaga?
Tahukah anda ia antara punca kekurangan protien?
Risiko Kekurangan Protein (umumnya):
1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitana
Tips Cantik dengan Masker Semulajadi Shaklee
Hari ni saya senaraikan masker Shaklee yg anda boleh buat..vitamin2 shaklee bkn shj utk mkn..tp boleh jgk dijadikan masker..best..
mmg semulajadi (^__^)
Collagen Powder + Vitamin C  (kesan: kulit lembut, anjal,dan bebas jerawat dan jeragat)- mcm scrub
Collagen Powder + plain yogurt OR + toner (Kesan: kulit menjadi lembut, anjal, tona sekata, pori2 mengecil dan yg best remove blackhead.. mmg bestttt)..kalau ikut nutritionist shaklee, dia cadangkan collagen mix dgn vivix (utk kurangkan garis2 halus)
3) ESP+plain yogurt (kesan: kulit lembut, anjal dan tona sekata)..kadang hanya plain yogurt je tak buh ape2.. senang..
4)Vitamin E (kesan: kulit lembut,berseri,bebas jerawat..awet muda gitu..)
5) Vitamin C (mix with water.sapu rata seluruh muka - kesannya: kulit bebas jerawat dan cerah sekata)
6) Nutriferon (ni area muka yg ada jerawat, tak perlu sapu seluruh muka...ala2 spot treatment.ia mmg 1st aid dikala diperlukan..kecut jerawat yg merah2 tu.. love it)
7) Vivix (sapu rata seluruh muka..khasiatnya :kulit lembut, berseri dan awet muda)
8) Alfalfa (ala2 scrub)
Semua bahan2 di atas adalah semulajadi.. tiada chemical2 .sesuaii dgn kulit yg sensitif  dan yg best.. semua bahan di atas ada dlm peti sejuk kannn...hahahha...dan terus terang saya cakap.. memang bestt resultnya.. marvellouss !!
APE ISTIMEWANYA ESP Shaklee. ??
Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik.Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. 
ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.
The most impportant is soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti
Mesti ada yang tanya..apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO...Haa.. ni yang ramai taktahu... mari saya nak tulis sini kenapa kene pilih produk NonGmo berbanding produk GMO.... Produk2 GMO boleh menyebabkan alergy, toxic, potensi kanser. Lagi2 zaman sekarang ni.. produk2 GMO mmg dah makin banyak di pasaran sbb tu mcm2 penyakit sekarang.. contoh yang paling glamor adalah penyakit berkaitan kanser dan allergic.. tu mmg common laa kann..Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau you all nak beli protin dari sumber soya.. pastikan you all baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda. InsyaAllah nanti saya kongsikan lagi bahaya GMO yg harus anda ketahui.. ...
Berikut adalah antara khasiat ESP Shaklee seperti yang diulas oleh Dr Nasr. Menurut Dr.Nasr inilah antara khasiat ESP dari sudut kesihatan:
Khasiat ESP akan meningkatkan penyerapan protein, mengatasi masalah angin dan ketidakselesaan perut.
ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%
2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL(kolesterol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung.
4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolesterol buruk) dari teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung.
ESP menghalang pembentukan batu karang yang biasa dialami oleh lelaki
ESP mengelakkan kerosakan buah pinggang. Protein haiwan boleh rosakkan buah pinggang tapi protein dari soya akan melindungi buah pinggang
ESP mengandungi kandungan protein lengkap dan isoflavene mencukupi di mana isoflavene adalah bahan semulajadi yang diperlukan badan untuk melawan kanser.
Protein dan isoflavene dalam ESP bertindak serentak untuk menghalang sel tidak normal untuk terus membiak menjadi sel kanser
Protein soya meningkatkan aktiviti sel darah putih yang merupakan sistem pertahanan badan kita dalam melawan serangan, penyakit dan jangkitan bacteria/virus.
Lysine dalam ESP jika diamalkan dengan Vitamin C mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 90%
ESP jika diamalkan dengan flavanoids mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 10x ganda
Khasiat ESP Shaklee untuk kesuburan menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang sempurna
ESP terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam lamanya
ESP membina sel otot, kulit dan hormone yang seimbang, menyokong sistem imunisasi badan, dan menyokong kesihatan jantung dan prostat(lelaki)
ESP mengawal ‘mood swing’ pada wanita ketika PMS dan wanita menopause


No comments:

Post a Comment